19 december 2016

God Jul och Gott Nytt år!

Kyrkan i Biwer, Luxemburg
Nu går året mot sitt slut. Jag tackar er som har följt mig. Här på bloggen har det uteslutande blivit kristen tro och teologi. När det gäller övrig läsning finns jag på Litteraturmagazinet. Jag blir särskilt glad när någon kommenterar och hoppas att jag själv vågar vara personlig. Det som jag har uppskattat i min bibelgrupp på sistone är just att vi har börjat dela med oss mer av oss själva.

Jag önskar er alla en lugn och glädjerik jul. Min man och jag ska fira jul och nyår i Luxemburg. Sonsonen fyller ett år dagen före julafton, och på julafton ska han döpas. Så det blir många paket och förväntan om fina stunder. Ett katolskt dop blir det. Vår svärdotter är polska.

Bland doppresenterna finns böcker förstås. "Leta-och-peka-Bibeln" är en härlig pekbok med underbara bilder från Guds sköna värld.

"En jul för alla" berättar om två små möss som letar efter kungen som ska komma. De går igenom flera besvikelser tills en åsna leder dem rätt, tillbaka till stallet där Jesus ligger i krubban. Gud har sänt honom till alla, både stora och små. Musen Mini gråter av glädje: Också till mig som är så liten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar