18 december 2022

Tack och förlåt!


Om några dagar är vi framme vid vintersolståndet. Solen stiger högre och högre upp på himlen. Jag tycker om årstidernas växlingar, njuter av vackra vinterdagar men ser också fram emot vår och sommar.

Jag önskar er alla fina helgdagar - som ni vill ha dem.  I stimmig samvaro med olika åldrar eller i lugn och ro. 

Jag tackar för allt fint jag fått vara med om under året. Men jag får också säga förlåt. I ett tidigare blogginlägg avslöjade jag att jag hade ett svagt syndamedvetande. Nu har jag bättre förstått vad synd är. Det kan handla om skevheter i umgänget, som att lägga sig i på felaktiga grunder eller föra vidare ouppklarade missförstånd. Ta ett steg tillbaka! Kommunicera och kompromissa! Det är råd jag ger till mig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar