21 februari 2013

Bloggen fyller ett år

I dag är det ett år sedan jag började blogga, något som har skänkt mig stor glädje. Jag tackar alla mina läsare.

Det är intressant att se vilka inlägg som har fått de flesta "sidvyerna" enligt statistiken och vilka vägar besökarna har tagit. Jag länkar bokrecensioner till Adlibris och filmdito till Biosnack, så därifrån får jag läsare. Jag lägger ut på Facebook, och många kommer förstås via Google. Kanske är det studenter som söker sig fram till Fröken Julie och Strindbergs naturalism. Och troligen är det deltagare eller blivande deltagare på coachning som vill veta mer om Ibility - jag har skrivit fler artiklar än den som ligger på topplistan nedan.

Den första posten ligger i antalet besökare skyhögt över de andra. De kommer via Adlibris. Men när Anna Wahlgren varit hos Skavlan återspeglades det också i statistiken. Skvallerfaktorn måste vara betydande. Nummer två är en kriminalroman som marknadsfördes hårt. På femte plats ligger filmen där Nathalie, som spelas av Audrey Tautou, otippat blir kär i en ful svensk.

1. Vi får ett kvitto (Felicia Feldt, Felicia försvann)  743                                        

2. Onödiga ord, onödiga mord (Alexander Söderberg, Den andalusiske vännen)  200

3. Jobbcoachning på Ibility dag 1  151

4. Naturalistisk könskamp (August Strindberg, Fröken Julie)  148

5. Hur roligt är det? (Nathalie)   137

Ni är varmt välkomna att vara med på den kulturella resan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar